Fotogaléria

Tvorba
Tvorba Ján Čalovka má široký záber. Ako sám vtipne hovoril „od lodí k lodičkám“.
Príbory SANDRIK

Sú to predmety tichej nenápadnej elegancie s plným rešpektovaním účelovej a úžitkovej kvality, z ktorých mnohé dodnes nestratili nič so svojej vizuálnej a úžitkovej hodnoty.
Zdroj: DESIGN UM 1/1995, Ján Čalovka -TICHÉ UMENIE / QUIET ART, Agáta Žačková

Kuchynské a servírovacie nádoby SANDRIK

Omáčníky, misky, podnosy zostávajú stále predmetmi, ktoré nepodliehajú módnosti, i keď sa v nich jednoznačne odráža dobové cítenie línie a tvaru.
Zdroj: DESIGN UM 1/1995, Ján Čalovka -TICHÉ UMENIE / QUIET ART, Agáta Žačková

OMNIA, Levoča

Výrobnému podniku predložil Ján Čalovka štyri druhy návrhov žehličiek, z ktorých dve boli vybrané pre výrobu. Zároveň bol predložený návrh univerzálneho obalu.

Strojáreň Piesok

Za tvarové riešenie tabuľových nožníc NTC 2.000/4 v roku 1980 získal Ján Čalovka cenu za vynikajúci priemyselný dizajn. Ďalšími návrhmi pre strojárne boli Tvarové nožnice NU16, Ohýbačka profilov, Kotúčová píla a Strojné tabuľové nožnice NTE 2500/4B, ktoré získali ocenenie najlepší výrobok roku 1972.

Strojárske a metalurgické závody, závod Vyhne

Tvarové riešenie kotúčovej píly na kov PKA-25 pre Strojárske a metalurgické závody Dubnica nad Váhom, závod Vyhne.

Východoslovenské strojárne Košice

Spolupráca s dizajnérom Jánom Odrejovičom sa podpísala významným rukopisom oboch dizajnérov na tvarovom riešení nadstavieb na nákladné autá pre poľnohospodárov.

Elektrosvit Nové Zámky

Tvarové riešenie svietidiel pre Elektrosvit Nové Zámky zahŕňali nielen vonkajašie svietidlá, ale aj svietidlá do interiéru.

Závody ťažkého strojárstva, Košice

Dizajnové riešenie ohýbačky plechov XOM pre Závody ťažkého strojárstva, Košice v rokoch 1975 - 1979 bolo spoločné riešenie výtvarníka Jána Čalovku a Jána Ondreoviča.

Vagónka Poprad

Pri tvarovom riešení nákladného železničného vagóna WAP pre Vagónku Poprad spolupracoval Ján Čalovka s dizajnérom Jarolímom Vavrom.

Nitrianske textilné strojárne Nitra

Tvarové riešenie strojov na spracovanie bavlnenej priadze pre Nitrianske textilné strojárne Nitra.

ZDA Partizánske, URKOP Partizánske

Tvarové riešenie strojov pre obuvnícky a kožiarsky priemysel, ZDA a URKOP Partizánske. Dizajn etážového lisu pre URKOP Partizánske, spolupráca s akad. soch. Mariánom Drugdom.

Kovosmalt Fiľakovo n.p.

Pre Kovosmalt Fiľakovo n.p. Ján Čalovka tvarovo riešil naftové kachle F2204, F2203, sporáky FIKO 70, FIKO 80, FIKO 30, kachle na tuhé palivo Elit 8, 10, kachle 7500, 5000, 3500, sporáky UNIVAR, kachle Zora 8 a 10, Carmen, Zenit, Elit 1,2,3, Mart a Gold, kúpeľňové kachle na plyn. Ďalšími návrhmi boli tvarové riešenia variabilnej kuchynskej linky, stavebnicové sporáky, sady smaltovaných riadov JUDITA a tvarové riešenie mlynčekov na mäso, mak, orechy a ovocie.

TATRASMALT n.p., Matejovce

Jedná sa o tvarové riešenie 3, 5 a 7 litrových tlakových hrncov štandard a obalu. Ďalším tvarovým riešením bola sada hliníkového a smaltovaného riadu.

Slovenské lodenice Komárno

Korčekové rýpadlo KBT 400/ 200, ktoré vzniklo za autorskej spolupráce s priemyslovými vý­tvarníkmi J. Čalovkom a J. On­drejovičom, bolo v celoštátnej súťaži roku 1974 vyhlásené za „Vynikajúci výrobok roka“.
Zdroj: VÝTVARNÝ ŽIVOT, 9/1975

Závody 29. augusta Partizánske

Výber návrhov dámskych a pánskych topánok realizovaných pre Závody 29. augusta Partizánske v rokoch 1970 - 1988. Všetky modely boli realizované v ateliéri Jána Čalovku s reálnych materiálov. Jednotlivé diely modelov vyrezal z materiálu pre daný model a zlepil. Jednotlivé diely boli následne zošité (pri čom mu pomáhala jeho manželka). Následne boli zvršky prilepené na podrážku s podpätkom.

SMREČINA Pukanec

Dizajnové riešenie modulového laboratórneho nábytku a kancelárskeho nábytku pre SMREČINU B. Bystrica odštepný závod Pukanec.

ZLATÝ ONYX Levice

Výber z návrhov Jána Čalovka, boli realizované z mramoru Zlatý ónyx (Levice), mramor Carrara (Taliansko).

Premeny krajiny

Nie je mojím cieľom byť len pozorovateľom, nechcem automaticky preniesť videnie do obrazu. Chcem vytvoriť atmosféru, ktorú v krajine v rôznych časových a ročných obdobiach objavujem. Chcem, aby môj pohľad na krajinu pôsobil na vnímavého diváka upokojujúco.
Ján Čalovka, Reč obrazov, 2000